Masjid Ini Dibina Oleh Jin

Jika anda ke Malang, Indonesia dan anda mengajukan soalan kepada warga di sana mengenai di manakah masjid ‘ajaib’, pasti mereka akan menunjukkan sebuah masjid yang sedang dalam proses pembinaan ini. Menurut masyarakat setempat, masjid ini ajaib kerana pembinaannya secara tiba-tiba tanpa pekerja, material seperti pasir, simen dan lain-lain. Pendek kata ia tidak kelihatan seperti suasana biasa projek-projek pembangunan yg sedang dibina.

Namun desas-desus itu berakhir apabila ada pihak yg membina masjid tersebut memberi penerangan dengan membuat sepanduk yang menyatakan masjid itu di bina oleh murid dan ahli jemaah di mana ia adalah sebuah komplek ( sekolah pondok) pembelajaran Islam yang di panggil Pondok Pesantren Salafiyah Bihaaru Bahri ‘Asali Fadlaailir Rahmah.

“Apabila ada orang yang mengatakan ini adalah bangunan muncul dengan sendirinya dan dibangunkan oleh jin dan sebagainya itu tidak benar. Bangunan ini adalah Pondok Pesantren Salafiyah Bihaaru Bahri ‘Asali Fadlaailir Rahmah' yang murni di bina oleh para murid dan jemaah.”

Ajaib atau tidak, bangunan setinggi 10 tingkat itu ternyata mempunyai nilai arkitektur yg sangat unik dan pastinya memerlukan jutaan wang untuk membinanya.




0 comments:

Post a Comment

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...