Buaya Besar Ini Manja Dengan lelaki Yang Menyelamatkannya

Ok ni kisah antara manusia dan Haiwan pulak. lihat photo2 mereka yg bermain bersama sama ni, ala ala sweet gituu kann?










Buaya ini pernah hampir mati namun diselamatkan oleh pemuda ini. Lelaki yg sangat berani ini namanya ialah Chito, dan dinamakan buayanya Pocho!

Dua puluh tahun lalu Chito menemui buaya ini di sungai dengan keadaan hampir mati, terluka kerana tembakan senjata api. lalu kerana kasihankan buaya itu, Dia menaikkan buaya besar itu ke perahunya dan dibawa ke rumah, lalu luka buaya itu diubatinya.

“Setiap malam saya tidur di sebelah Pocho ketika dia cedera. saya menganggapnye dan melayannya dengan penuh kasih sayang,” kata Chito seperti yg dikupas Blog Berita dari Moolf.

Chito mengambil masa lapan tahun untuk saling memahami dengan Pocho. Sekarang dia sudah boleh berenang bebas bersama Pocho di kolam. apabila hendak memberi Pocho makan, Chito terus masuk ke dalam air. Persahabatan di antara manusia dengan buaya ini menjadi tontonan para pelawat yang hadir disitu.

p/s : so sweeeett laaaaa, dah mcm binatang perliharaan,

nak tengok video ni klik sini ==> http://www.youtube.com/watch?v=PefKwpNynyc

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...