Muzium Permainan Komputer di Berlin, Jerman


Muzium Permainan komputer adalah syurga bagi dunia permainan komputer.Di sini terdapat ribuan perkakas permainan komputer yang,dan lebih daripada 3,000 permainan video games boleh di dapati di sini termasuklah game arked pertama di dunia "Computer Space" yang di released pada tahun 1971.

Muzium permainan Video ini pertama kali di buka pada tahun 1990 tetapi telah ditutup pada tahun 2000.Muzium baru pula kemudiannya di buka pada awal Januari 2011 bertempat di bahagian Timur Berlin.

Peranan pembinaan muzium ini adalah untuk mendokumentasikan video games termasuklah grafik,hardware,muzik dari tahun 1951 hinggalah sekarang.Salah satu bahagian interior muzium ini telah dilapik dengan 50 permainan video tape yang popular pada tahun 1951.

Permainan konsol yang popular pada tahun 1990 seperti Super Nintendo dan Game Boy pula di pamerkan dalam ruangan neon berwarna hijau.Baer;patron bagi muzium ini mahu kanak-kanak yang kini bermain PSP,Xbox 360 dan PS3 perlu tahu sejarah permainan video ini bermula sejak zaman Atari’s legendary Pong

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...