7 Benda Pelik Yang Pernah Di Jual Di eBay

 
eBay adalah pasar lelong online terbesar di dunia. Banyak barang yang dijual di eBay. Namun, tahukah Anda bahwa ada benda-benda pelik yang pernah dijual di eBay? Bila belum,tengok senarainya di bawah.......

1. Slightly Used Nuclear Missile Silo.
 
Rudal Nuclear 1 silo terletak di Central Washington Larsen Air Force Base,keluasan tempat ini 57 hektar di atas tanah dan memiliki ruang besar yang terdiri dari 16 bangunan dan ribuan kaki yang terhubung dengan terowong bawah tanah.Rudal tersebut ditawar sehingga $1,5 juta.
 

2. Negara Belgium di jual di eBay.
 
Negara Belgium merupakan salah satu negara yang pernah dijual di eBay. namun pada akhirnya negara tersebut tidak jadi di jual setelah tawaran mencapai 10 juta Euro ($ 14 juta).
 

3. Berlian yang terbuat dari Rambut Beethoven.
 
 Diamond Beethoven terbuat dari karbon yang diperoleh dari beberapa helai rambut Beethoven.Berlian tersebut merupakan salah satu dari tiga berlian yang pernah diciptakan, tetapi hanya satu yang tersedia dijual kepada orang awam dengan harga 1 juta dolar.
 
 

4. Villa Mewah Colani di Pulau Majorca.
 
Dikenali sebagai Villa Colani,inspirasi oleh designer legenda Luigi Colani, kawasan mewah ini selesai dibangun pada tahun 2009.Lebih dari 1.230 kaki persegi terbuat dari emas 24 karat dengan kos lebih dari $ 1 juta,digunakan di kolam renang dan rumah.Pintu Colani yang eksklusif serta lima pintu masuk lainnya, semua dihiasi dengan kristal Swarovski asli dimasukkan ke dalam panel sehingga berkilau baik dari luar dan dalam rumah. Villa Colani di dijual pada harga $28 juta.
 

5. Isteri Yang Dijual Oleh Suaminya
 
Dalam usaha untuk keluar dari masalah kewangan,ada orang di Brazil memutuskan untuk menjual isterinya. Dia menulis iklan untuk menawarkan isterinya pada harga $55.Namun kerajaan Brazil akhirnya mengetahui iklan tersebut dan segera memerintahkan agar iklan tersebut dihapus dari website eBay.
 
 

6. Buku 340 tahun William Shakespear
 
Buku berusia 340 tahun dari William Shakespeare,Pericle Prince Of Tirus telah dijual di eBay pada tahun 2003 pada harga £ 5juta. Naskah ini adalah salah satu dari beberapa salinan yang selamat dari Kebakaran Besar London pada tahun 1666.
 

7. Kapal Persiaran [Yacht deposit].
 
Barang paling mahal yang pernah di jual di eBay adalah kapal pesiaran yang dilelong oleh Fort Lauderdale.4Yacht direka oleh arkitek Frank Mulder dari Mulder Design.Kapal pesiaran ini dilelong di eBay pada 3 November 2006 dengan harga sebanyak $ 85 juta.Beberapa fitur luar biasa dari kapal pesiaran ini meliputi,garaj helikopter, dan empat belas suite VIP multi-level dengan panorama views.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...