Anak Berusia 14 Bulan Lebih Tinggi Dari Ibunya

dakah ini dikira anak derhaka ? Haha. Amanda Moore, 25, seorang ibu yang mempunyai ketinggian 3 kaki 1 inci. Dengan ketinggian ini, Amanda adalah ibu yang paling terkecil di Britain. Dan anaknya yang hanya berusia 14 bulan, lebih tinggi darinya. Amanda melahirkan anak lelakinya dengan cara Caesarean.
 

 
Amanda yang menghidapi penyakit tulang rapuh dilahirkan dengan 14 tulang patah dan doktor menasihatinya supaya tidak mengandung kerana dikhuatiri tulangnya yang rapuh tidak dapat menahan berat kandungannya. Tetapi, dia telah tak sengaja mengandung  dan doktor mencadangkan supaya menggugurkan kandungannya itu. 

Amanda mengambil risiko tidak menggugurkan kandungannya itu dan akhirnya anaknya selamat dilahirkan dan tidak mewarisi penyakit tulang Amanda. Pada usia 14 bulan, Aidan dengan berat 22 paun, telah melebihi ketinggian ibunya dengan 2 kaki 6 inci. Dia dan suaminya, Steven Fyfe, 20, masih merancang untuk mempunyai anak lagi. Bagus, tak serik-serik lagi. Haha.


 
 

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...