Wanita Ini Dipukul, Dibogelkan , dan Dibakar Oleh Orang Ramai



Guatemala City Sept 2011: Alejandra Maria Torres duduk di sebuah jalan berlumuran darah setelah dipukul, disiram dengan petrol dan dibakar selama di sini. 

Ditelanjangi sampai pinggang, dia memohon belas kasihan kerana ia dipukul dengan kejam oleh orang ramai di tengah jalan.

Mengapa? Alejandra Maria Torresadalah sebahagian dari geng bersenjata yang cuba merompak penumpang bas di Guatemala City. Tetapi ketika hendak melarikan diri dari penumpang dia tertangkap dan ditelanjangi, dipukuli dan sebelum menyiram petrol dan membakarnya .

Polis memadamkan api dan menangkap dia. Tiga temannya melarikan diri di Guatemala City.

Hukuman awam sering terjadi di Guatemala. Pada tahun lalu, orang ramai telah menyerang lebih dari 250 orang, meninggal dunia setidaknya 40 orang. 

Penumpang bas awam menuduh Torres dan tiga orang, yang melarikan diri dengan berjalan kaki, terlibat dalam rompakan bersenjata.


Penjahat adalah sasaran paling kerap tetapi kadang-kadang menyerang kakitangan pejabat, termasuk hakim. 

Hakim yang mengeluarkan keputusan kes pemerkosaan dianggap tidak adil oleh masyarakat. 

Hukuman awam berasal dari perang awam dari 1960-1996 ketika pasukan pertahanan awam banyak melakukan pembunuhan dalam genosida yang didalangi negara pemberontak sayap kiri. Kebanyakan mereka dari petani.



sumber : http://www.ibnuhasyim.com/

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...