9 Burung Paling Berbahaya di Dunia

Rheas

The Rhea, terdapat di Amerika Selatan, merupakan burung besar yang dapat membesar seberat 60-80 kilogram. Meskipun lebih kecil dari burung unta dan tidak agresif seperti kasawari, rheas memiliki kaki berotot, taji keras pada kaki, dan tendangan mereka dapat membawa kekuatan sebesar 800 pon per inci persegi.




Vultures

seekor burung hering (sekarang banyak spesies terancam pupus) dapat mendesis atau membuat suara mendengus rendah. Mereka memiliki paruh melengkung tajam yang boleh melukai haiwan lain, bersama dengan penglihatan yang sangat baik.




Eagles

burung helang adalah binatang yg kuat.  burung ini agresif, dan meskipun mereka tidak berbahaya bagi manusia di alam liar, cakaran dan paruh mereka dapat membahayakan manusia dengan mudah. untuk maklumat nyang lain, mereka boleh makan sekitar setengah kilo ikan dalam empat minit.




Hawks and Falcons

Seperti burung pemangsa yang lain, mereka memiliki kuku yang tajam dan paruh yang kuat yang digunakan untuk berburu. dengan kepantasan dan kelincahannya, burung ini amat bahaya bagi manusia.




Owls

Burung hantu adalah burung pemangsa. mereka menggunakan kuku dan paruh untuk membunuh, menangkap dan makan. jika burung itu berada dalam ketakutan atau gelisah, boleh memberi ancaman yang buruk kepada manusia.




Seagulls

Burung camar sangat agresif dan dikenali sering menyerang dan bahkan mematuk kepala manusia untuk melindungi sarang dan anaknya. orang-orang putih terpaksa membawa payung untuk menghindari serangan dari burung ini. terdapat satu insiden dimana seorang wanita dibawa ke klinik kerana terkena paruh burung ini dengan teruk di kepala.




Canada Geese

Angsa Kanada sangat agresif, terutama jika anda (sengaja atau tidak sengaja) mendekati sarang mereka atau anak mereka, mereka akan mengejar anda dan menggigit.




 Burung Ostrich

Burung unta adalah burung gugup dan dapat berbahaya. Mereka merupakan burung terbesar (mereka dapat mencapai lebih dari sembilan meter dan 350 paun) dan kepantasan berlari sangat tinggi (mencapai 30 mil per jam selama 10 mil). Seperti burung kasawari, mereka memiliki kaki yang kuat (tendangan mereka dapat membunuh seekor hyena), juga mempunyai kuku yang tajam.




Burung Kasawari

merupakan spesies terancam yang pupus. burung besar ini hidup di hutan hujan, hutan dan kawasan paya di Australia. burung ini tidak boleh diduga, agresif dan dikenali dengan kaki besar mereka, dan juga kukunya. Tendangan burung ini mampu memecahkan tulang, dan kukunya boleh disamakan dengan belati.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...