Ikan Kembar Siam di Perut



Sangat jarang ada ikan kembar siam di perut dan hebatnya lagi mampu bertahan hidup. Ikan ini Nila Tilapia berusia 8 bulan dari Thailand dan mampu hidup "bersama" dengan posisi seekor di atas dan seekor lagi di bawah.

© Reuters

Percaya atau tidak: ikan2 ini benar-benar kembar siam.

Ikan jenis air tawar ini biasa ditemui di sungai-sungai tropika atau di danau-danau. asalnya ikan ini berasal dari perairan Afrika dan berimigrasi ke Cape Horn. lalu masuk ke sistem pengairan sehingga boleh menghalang pertumbuhan alga.

© Reuters

Si kembar ini benar-benar mahu sehidup semati. Ikan yg lebih besar di atas bahkan kelihatan turut membantu saudara di bawahnya sewaktu mencari makanan.


THAILAND/ Two conjoined Nile Tilapia fish, dubbed "Siamese Twin", swim in a small aquarium in Bangkok October 3, 2008. They are both eight months old and share part of the skin together. The bigger fish tends to protect the smaller one from harm while the smaller one looks for food at the bottom of the aquarium. REUTERS/Sukree Sukplang (THAILAND) REUTERS

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...