Cara Menambahkan Ketinggian

 

Cara Meningkatkan Ketinggian

Faktor yang paling utama yang mempengaruhi ketinggian adalah hormon tumbesaran ataupun hormone growth.

Hormon ni menggalakan tumbesaran tulang dengan otot.

Tetapi, ketinggian juga dipengaruhi oleh genetik iaitu dari ibu bapa kita. Jumlah penghasilan hormon tumbesaran di dalam badan ibu bapa kita mempengaruhi jumlah hormon tumbesaran dalam badan kita.
Kalau hormon tumbesaran dalam badan ibu bapa kita sedikit, hormon tumbesaran dalam badan kita pun sedikit.

Tapi, terdapat 3 cara untuk meningkatkan hormon tumbesaran dalam badan kita: 


1)  melalui pengambilan ubat yang meningkatkan hormon tumbesaran. melalui kaedah ini, kadar ubat yang diambil mestilah terkawal kerana ianya mendatangkan kesan sampingan jika diambil berlebihan. Ianya menjadikan kita pening, cirit birit dan sebagainya. Jadi, berhati-hati.   

2) melalui suntikan. cara ini memang meningkatkan kadar ketinggian dengan cepat kita tetapi membantutkan kadar ketinggian kita selepas kita berhenti mengambil suntikan.Lagipun kos ia mahal.

 3) kaedah yang terakhir ialah melalui kaedah semulajadi. Kaedah ini melibatkan latihan fizikal, pengurusan emosi, pemakanan. Puasa juga meningkatkan hormon tumbesaran secara semulajadi.

    Terdapat bayak latihan fizikal yang boleh meningkatkan ketinggian. Di sini saya memberikan 3 latihan fizikal utama yang boleh dilakukan untuk meningkatkan ketinggian.

    1. Head to knee
    2. Downward facing dog
    3. Standing forward bend
    Cara-cara latihan fizikal ini terdapat dalam video di bawah in





    0 comments:

    Post a Comment

    Blog Archive

    IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

    Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

    NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...