Buka Restoran di Bulan ?



SEBELUM ini, Pizza Hut, pesaing utama Domino Pizza, berjaya menghantar pizza ke International Space Station (ISS) pada tahun 2001.
Untuk merealisasikan impian membuka cawangan restoran pizza di Bulan, Domino Pizza dengan bantuan oleh Maeda Corporation membina restoran pizza dengan bentuk kubah. Untuk mengurangkan kos, bahan akan di buat dari mineral yang ada di Bulan.



Pihak Domino Pizza merancang, pembangunan restoran pizza di Bulan itu akan menelan belanja lebih kurang $ 21.7 billion. Dari jumlah kos tersebut, di antaranya akan dihabiskan untuk 70 tan material dan peralatan pembuat pizza dengan 15 buah roket.

Restoran yang berbentuk kubah itu akan memiliki dua lantai dan berdiameter 26 meter. Bahagian basement akan dijadikan dapur untuk menyediakan pizza. Pekerjanya juga akan tinggal di dalam restoran kubah tersebut.



Tomohide Matsunaga, jurucakap Domino mengatakan kepada Daily Telegraph, Khamis 1 Sept 2011, “Kami telah memikirkan idea ini sejak tahun lalu, tetapi kami belum boleh memastikan bila restoran pizza ini akan dibuka.”



Mereka juga akan menyediakan perkhidmatan penghantaran pizza. Matsunaga juga mengatakan, rancangan pembuatan restoran pizza ini juga demi masa depan, di mana astronot dan orang awam boleh tinggal di Bulan.

Perancangan indah ini BOLEHKAH menjadi realiti dalam waktu terdekat?

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...