Kaum Pemakan Manusia @ Kanibal Masih Wujud ?

kanibal Kanibal Masih Wujud??

Kanibal atau ayat yang kurang popular iaitu kaum “pemakan manusia” masih wujud sebenarnya. Tetapi populasi dorang jauh lebih sedikit dari populasi ikan paus yang hampir pupus..


Menurut lagenda, kaum Asma gemar mempelopori ‘Dewa’ yang tinggal di dalam hutan serta keamanan roh nenek moyang mereka. Mereka terkenal dengan kemahiran pengukiran yang unik di mana dijadikan model kepada generasi masa depan.Ahli2 pengukir kaum tersebut juga merupakan pemburu yang menakutkan – Lelaki yang suka menggantungkan tengi=orak pada pinggang mereka. Adat memakan manusia yang diamalkan oleh kaum tersebut adalah amat mendahsyatkan juga.

Ramai kaum ‘pemakan manusia@ kanibal’ yang masih menetap di Papua New Guinea mengekalkan adat memakan manusia tersebut. Mereka memberitahu ahli antropologi bahawa musuh mereka ialah ‘buruan’. Otak mereka masih mengekalkan memori zaman purba iaitu pemburuan secara kelompok dan majlis.
Pada tahun 1971, puak Gabonese memakan mayat2 orang di sebuah kampong berdekatan. Tindakan mereka itu diisytiharkan tidak bersalah oleh mahkamah kerana dianggap sebahagian daripada budaya mereka..

Pergghh..kalau la dorang goreng daging manusia..mesti dorang ada restoran KFH. Kentucky fried Human.muahaha..tapi memang menakutkan

1 comment:

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...