Aksi Cucuk Mencucuk Di Thailand Yang Mengerikan

Pada setiap tahun antara hujung bulan September dan awal Oktober di Thailand, terdapat satu perayaan yang diadakan oleh penganut fahaman yang tidak memakan daging (vegetarian). Perayaan ini sangat unik kerana menampilkan aksi dasyat tindik (piercing) atau mencucuk sesuatu yang tajam ke muka - termasuklah sebuah basikal!


Gambar yang akan saya kongsikan ini mungkin tak sesuai untuk anda lihat seandainya .... erkk anda tak berapa kuat semangat. Awas, aksi yang bakal anda lihat mungkin mengganggu emosi anda.



Untuk pengetahuan, perayaan ini merupakan satu bentuk pengabdian agar diberikan kesihatan dan rezeki yang baik dari 9 Tuhan yang dipercayai oleh penganut agama ini. Sepanjang masa perayaan ini, mereka yang terlibat tidak boleh makan daging, minum arak mahupun melakukan seks serta tidak dibenarkan memakai pakaian putih. Mereka perlu bersih jasmani dan rohani.

 
 

 

 
Sumber: Dumage

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...