Gambar 12 Basikal Konsep Yang Cool

 
 
Dalam menjadikan kehidupan di bumi ini lebih mesra alam, pendekatan penggunaan basikal adalah antara alternatif menarik yang diperkenalkan. Ia dianggap sesuai untuk menggantikan penggunaan kenderaan bermotor yang mengeluarkan asap yang boleh mengancam pelapisan ozon.

Selain itu, penggunaan basikal juga dianggap lebih sihat dan lebih ekonomi bagi memastikan kehidupan manusia lebih selamat; baik untuk kesihatan serta mengurangkan kadar kematian kerana kemalangan jalanraya. Kesesakkan juga boleh dielakkan seandainya penggunaannya menyeluruh di bandar-bandar besar.

Di sini saya kongsikan 12 basikal konsep yang menarik untuk tatapan anda. Idea penuh inovatif ini dilihat sebagai salah satu cara untuk menarik lebih ramai menggunakan basikal sebagai salah satu kenderaan utama suatu hari nanti. Dan bukan lagi setakat untuk beriadah di hujung minggu.

Antara kelebihan basikal konsep yang dihasilkan ialah ia boleh dilipat dan tidak menggunakan banyak ruang untuk menyimpan.

24/7 City Pedelec by Philipp Guenther


Backpack Bicycle by Chang Ting Jen


BauBike by Michael Ubbesen Jakobsen


City Bike by Ionut Predescu


CYKEL Electric and Pedal Bike by Brian Mcallister


Grasshopper Bicycle


Green Shadow Bike by Mr. Onuff


IziBi Folding Bike by Renato Gschwend


Locust Folding Bike by Josef Cadek


One Folding Bicycle by Thomas Owen


ORYX Time Trail Bike by Harald Cramer


Taurus Seat-less Bike by Julia Meyer


 
Sumber: Incredible Things

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...