10 Kanak-Kanak Ajaib di Dunia



1. KIM UNG-YONG
Manusia ber IQ tertinggi di dunia.lair pada tahun 1962. anak dari korea ini dinobatkan sebagai manusia genius di seluruh dunia. Pada usia 4 tahun beliau sudah boleh membaca hurf jepun,Korea,Jerman dan Inggeris.Pada umur 5 tahun belia mampu memecahkan masalah soalan kalkulus. Beliau telah mencatatkan namanya dalam Guinness Book of World Records dengan Highest IQ 210.
2. Gregory Smith
         Mendapatkan penghargaan nobel pada usia 12 tahun.lahit pada tahun 1990, beliau mencatatkan namanya pada nobel perdamaian berkat usahanyya dalam mendirikan International Youth Advocates yang meruapakan perhimpunan anak muda seluruh dunia. beliau pernah bertemu secara langsung dengan presiden bush dan Mivhael Gorbacev.
3. AKRIT JASWAL
         Doktor bedah diusia 7 tahun mendapat julukan ‘kanak-kanak terpintar di dunia’ telah melekat pada beliau, seorang kanak-kanak dari India. dia mengejutkan orang awal apabila pada umur 7 tahun telah melakukan pembedahan pada seorang gadis tempatan di tempatnya. gadis itu menderita luka terbakar di tangan hingga tanganya tidak dapat dibuka dan jaswal pun melakukan pembedahan itu hingga jemari  gadis itu boleh terbuka seperti sedia kala. ketika ini, dia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia dan diterima di universiti pada usia 11 tahun.
4. CLEOPATRA STRATAN
          Penyanyi kanak-kanak berusia 3 tahun dengan gaji 1000 per lagu. lahir pada 6 oktober 2002 di Chisinau. dia adalah pencatat sejarah dalam industri muzik sebagai seorang penyanyi. dengan albumnya pada tahun 2005 La V,rsta De Trei Ani (pada usia 3 tahun). dia mencatar rekot sebagai artis cilik yang tampul di atas panggung dengan ribuan peminatnya. dia juga menerima pernghargaa MTV Award sebagai artis termuda yang mencetek #1 Hit.
5. AELITA ANDRE.
            Pelukis di usia 3 tahun. anak kelahiran Australia ini ketika baru berumur 2 tahun sudah menunjukkan kualitinya sebagai genius. dia memiliki sebuah gedung pertunjukan untuk karya-karya abstraknya. pada mulanya Mark Jamieson, direktor dari Brunswick Street galeery di Melbourneis Filzroy tertaruk emlihat sebuah gambar lukisan dari aelita Andre dan dia meninginkan Aelita bergabung dalam kumpulanya kerana bakat lukisannya itu. ketika undangan telah dibuat, ia terus saja menyedari bawahwa Aelita adalah kanak-kanak yang baru berumur 22 bilan. namun ia tetap meneruskan pertunjukkanya itu
.
6: MICHAEL KEVIN KEAULUS
          Kuliah pada umur 10 tahun Keaerny, lahir pada tahun 1984 telah menyelesaikan kuliah pada umur 10 tahun. dan tercatat sebgai sarjana termuda. beliau mengajar di universiti pada usia 17 tahun. namanya semakin melonjak ketika memenangi sebuah kuiz online. pada tahun 2006, dia mencapai peringkat final di tanda burnet/aol perebutal Gold Rush, permainan menguji/teka-teki dan menjadi pemenang pertama 1 juta di dalam permainan realiti online.
7. FABIANO LUIGI CARUANA
         Grandmaster pada usia 14 tahun. seorang anak berwarga negara Amerika dan itali ini sungguh genius. pada tahun 2007 ia memperoleh Grandsmaster, 11 bulan 20 hari. sejarah telah mencatat namanya sebgai grandsmaster termuda. pada april 2009 dia memperolehi Elo rating 2649 dalam usianya yang di bawah 18 tahun, menjadikanya sebagai pemoleh ranking terbanyak dan menakjubkan, perkara itu dikaukanya sebelum usianya genap 18 tahun.
8. ELAINA SMITH
         Penyiar berusia 7 tahun. dalam usia 7 tahun Elaina telah menjadi penyiar radio dengan pendengar yang melebihi usianya. Elaina banyak memberikan solusi atau penyelesaian tentang percintaan kepada para pendengarnya. bagaimana caranya memutuskan hubungan, bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmoni dan sebagainya.
9. WILLIE MOSOCONI.
         Permain biliard profesional pada usia 6 tahun dan mendapat julukan ‘Tuan Poket Biliard’. berasal dari philadelphia, Pennsylvania, ayahnya seorang pemilik tempat biliard, namun ayahnya tidak mengizinkannya bermain maka dia sering berimprovisasi dengan batang penyapu milik ibunya. ayahnya melihat bakat anaknya yang sering mengalahkan orang-orang yang lebih tua darinya. antara tahun 1941 dan 1957, dia memenangi BCA World Championship selamnya 15 kali tampa pernah kalah sekalipun. dia emncipta pelbagai macam trick dan tipu muslihat, emncipta banyak rekod dan menjadikan biliard sukan yang terkenal..
10. ADI PUTRA
     siapa tak kenal dengan kanak-kanak cilik ini..lahir pada 27 Januari 1999 meruapakan seorang kanak-kanak pintar dalam matematik.beliau pernah mengikuti program A-level Kolej Matrikulasi UIA maalysia.berasal dari pekan kecil Bagan Serai, perak (kampung aku tu..haha) merupakan kanak-kanak pintar di Malaysia. Pada Ogos 2008, Berita Harian melaporkan kehebatan Adi putra dengan mudah mengalahkan 19 guru serta 230 pelajar tahun satu hingga enam dalam ujian kepintaran minda di Sekolah Kebangsaan Kuala Kurau Baru dekat bagan serai…
Sumber : Myfriends2u.com

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...