Fenomena Hujan Katak di Jepun





Beberapa bulan yang lalu pada bulan Jun 2009, Jepun dikejutkan dengan  fenomena aneh yang terjadi ketika hujan turun. Bukannya air yang turun tetapi, haiwan aneh yang berbentuk ikan seperti katak. Hal ini terjadi dibeberapa bandar di Jepun antaranya bandar Taiwa, Nakanoto, Asahi dan Kuki.



Haiwan ini memiliki badan yang panjang dengan diameter 5 cm berbentuk seperti ikan dan katak. sejauh ini tidak ada yang dapat menjelaskan kenapa hal ini boleh terjadi. Beberapa orang menyatakan ini merupakan fenomena yang jarang ditemui pernah terjadi di Jepun dan mereka menyebutnya sebagai "binatang hujan" yang diakibatkan oleh perubahan cuaca yang tidak menentu di negara Sakura ini. badan metereologi Jepun juga tidak dapat menjelaskan apa penyebab terjadinya hal tersebut.

16 Jun, tn.aichi 45 tahun, sekitar jam 8.00 pagi, beliau terkejut dan merasa aneh kerana terdengar sesuatu yang jatuh dari atas keretanya. ketika dilihat, beberapa haiwan tersebut melekat dibahagian atap keretanya.





15 Jun, miyagi 74 tahun, di bandar taiwa, juga melihat kejadian ini, dan mendengar sesuatu yang jatuh diatas atap rumahnya, padahal ketika itu cuaca baik dan tidak hujan.



16 Jun, tn.saitama, jam 1:00 PM di bandar Kuki



17 Jun, toyama, jam 8:40 AM di bandar Asahi



9 Jun, ishikawa, di bandar Nakanoto










0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...