Makan Bawang Merah dan Bawang Putih Elakkan Selsema Babi

Laporan terbaru dari AFP menyebut bahawa askar-askar Moldova disuruh memakan bawang putih dan bawang merah dalam diet harian mereka untuk menghindari Swine Flu (Selsema babi). 24 orang dari 6,500 askar Moldova terkena jangkitan virus H1N1 sejak dua minggu lepas.

"Kami telah memperkenalkan tambahan 25 gram (satu aun) bawang merah dan 15 gram bawang putih dalam catuan sehari-hari mereka, " ketua doktor kementerian pertahanan, Sergiu Vasilita memberitahu AFP.



Fakta penting: Dianggarkan bahawa setiap tahun antara 250,000 - 500,000 orang meninggal kesan dari flu! Memang benar, jadi ingatlah ini dalam perspektif anda. Apa yang nampaknya lebih mungkin adalah bahawa perhatian tambahan terhadap selsema babi hanya membawa perhatian kepada apa saja tentang bentuk flu/selsema boleh dilakukan.


Bagaimana untuk mencegah Selsema babi dan lain-lain selsema?

1 - Makan bawang putih mentah: Setiap hari, kunyah 2 - 5 ulas bawang putih mentah. Hal ini boleh dilakukan dengan cukup mudah ketika anda mengunyah bawang putih dengan air di mulut dan menelan. Ini secara signifikan meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan melindungi tubuh dari pelbagai patogen seperti flu.

2 - Makan Vitamin C: Setiap hari konsumsi 6 - 12 gram vitamin C, iaitu 6.000 mg - 12, 000mg vitamin C. Ini secara signifikan meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan melindungi tubuh anda daripada virus. Anda boleh mega dos 30 - 50 gram vitamin C per hari selama beberapa hari untuk secara signifikan meningkatkan sistem kekebalan anda dan dengan cepat memusnahkan virus sebelum ia sempat merebak.

3 - Meminum jus: Sediakan mesin pembuat jus dan mula buat jus sayuran organik dan buah-buahan segar setiap hari. Ini membantu tubuh anda mendapatkan semua nutrisi yang diperlukan untuk mengoptimakan fungsi dan memperkuat sistem kekebalan tubuh secara ketara. Adakah anda pernah bertanya-tanya mengapa beberapa orang hanya tidak sakit, sangat sering tubuh mereka memiliki peringkat yang baik daripada semua yang diperlukan vitamin dan mineral. Ketika tubuh anda memiliki segala yang diperlukan itu akan melindungi anda lebih dari apa pun dari patogen.

Sementara itu untuk mencegah penyakit anda boleh mula menghilangkan faktor-faktor dari tubuh anda yang menekan fungsi kekebalan tubuh. Ini termasuk menghilangkan parasit, buang makanan yang diproses (yang mengandungi pelbagai bahan kimia) dan terbaik dari semua ialah memulakan protokol penghapusan calon penyakit. Ini akan membantu anda secara kekal memperkuat tubuh terhadap jangkitan dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan.

4 - Berdoa dan berserah: Dan yang paling penting sekali di antara semua ialah berdoa dan berserah kepada Allah S.w.t kerana hanya Dia yang dapat menyembuhkan segala penyakit. Penyakit tidak akan sembuh tanpa izin dariNya.



Sumber:

1 - MSN News
2 - Ezine articles

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

IKLAN DISINI HANYA RM5 sebulan

Minuman Diet Soda Berisiko Untuk Jantung

NEW YORK - Minuman soda diet mungkin menjadi kepentingan kepada sesetengah individu yang mengutamakan penjagaan bentuk badan, namun tanpa di...